Smartahus

Frakt & Returer

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-5 dagar finns varan inte i lager kommer du få ett mejl med ungefär beräknad leverans tid. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Fri frakt för varoror men stora produkter ingår ej. Tex element.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundtjanst@smartahus.se.

Vid synlig skada på emballaget vid leveranstillfället måste detta anges till chaufför eller utlämningsställe och på fraktsedeln innan försändelsen kvitteras. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Om produkten har blivit skadad under transporten, dvs. dold skada, bör det anmälas omgående till vår Kundservice dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi en bild på skadan både på emballage och produkt.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kundtjanst@smartahus.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis Lysen.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundtjanst@smartahus.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet och gärna bild.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.